Ropecon 11.-13.8.2006

In English

Ohjelma

Vuoden 2006 Ropecon on järjestyksessä kolmastoista. Järjestysluvun kunniaksi teemana on huonot enteet – kaikenlaisten ennustusten, taikojen ja ennusmerkkien osuus on usein keskeinen niin juonikuvioissa kuin maailmojen taustatarinoissakin. Teemaa käsitellään mm. ennustustyöpajan, Game Design Challenge -kunniavieraspaneelin ja suomalaisen kansanperinteen ennusmerkkien näkökulmasta.

Toinen kattava teema tänä vuonna on pelisuunnittelu. Toimivan pelijärjestelmän, maailman tai puitteiden luominen ei ole aivan yksinkertainen juttu, ja erilaisiin suunnitteluun liittyviin kysymyksiin pureudutaan Ropeconissa konkreettisesti tekemällä. Tarjolla on demopelejä, käytännön harjoittelua, työpajoja ja keskusteluja.

Uusia suomalaisia pelejä on myös luvassa. Conissa saavat ensiesittelynsä Arkkikiven uutuuskäännösten lisäksi Miska Fredmanin kauan odotettu scifiroolipeli Heimot. Valokeilaan nousevat vuorollaan niin ikään historiallinen figupeli Murtokohta ja scifihenkinen lautapeli UHKA.

Koko ohjelma - pelityyppikohtaiset listaukset kunkin pelityypin alta.